Compendium abreviatum. Còdex del monestir de Santa Maria de Santes Creus dels segles XV i XVI, de fra Bernat Mallol i fra Joan Salvador.

ADQUISICIÓ

Si desitja adquirir el llibre, contacti amb:

Moltes gràcies.

Tancar

Fitxa de publicació

Títol
Col.lecció
Textos i Documents - 44
Lloc i data de publicació
Barcelona, 2009
978-84-9779-873-0
Núm. de pàgines
Resum
Transcripció acompanyada de notes complementàries del còdex 459 servat a l’Archivo Histórico Nacional de Madrid, del monestir cistercenc de Santa Maria de Santes Creus, recopilat per fra Bernat Mallol i fra Joan Salvador (s. XV i XVI). Sota el títol de Compendium abreviatum, es recull la història de la fundació del Cister i del monestir des dels seus orígens fins el segle XVI, la relació de les propietats i dominis del cenobi, i els privilegis papals i reials concedits als abats. Completa el còdex les Nuncupationes pro monasterio; Pitancias; Miraculum sancti Stephani pro Galcerando de Pinos, i l’abaciologi fins els primers abats quadriennals.